Dieta uboga w węglowodany

Nie ma wątpliwości, że diety ubogie w węglowodany pomagają w rzuceniu zbędnych kilogramów….kilogramów wody.

Taka redukcja wagi jest powierzchowna, a kilogramy z łatwością wracają. Podstawowym problemem jest fakt, że jedynym paliwem dla mózgu jest rozpuszczona we krwi glukoza. Dieta uboga w węglowodany skutkuje zmniejszeniem tego źródła witalnej energii, wskutek czego mózg aktywuje odruch obronny przed zagłodzeniem.

Oto, w czym rzecz. Aby zapewnić odpowiedni dopływ energii do mózgu, przez cały dzień musisz utrzymywać stężenie cukru we krwi na właściwym poziomie. Biegacze potrzebują ponadto szybkiego źródła energii, glikogenu, który stanowi pierwotną formę węglowodanów magazynowaną w mięśniach i wątrobie. Zapasy tej substancji nalezy uzupełniać każdego dnia. Ilość miejsca gdzie można go zgromadzić jest ograniczona. Wraz z glikogenem magazynowana jest spora ilość wody ( potrzebnej do jego przetwarzania)

Odmawiając sobie węglowodanów, osoby stosujące tę dietę ściągają na siebie ostrą redukcję zapasów glikogenu – i poziomu energii. Ale jeśli w organizmie nie dochodzi do magazynowania polisacharydu, to nie gromadzi się też w nim woda. Eliminacja obu tych substancji może powodować znaczący spadek wagi, i to w ciągu kilku dniu- albo do chwili kiedy rezerwy glikogenu zostaną wyczerpane.

Ilość tłuszczów w organizmie osoby stosującej tę dietę może się w rzeczywistości zwiększyć, jeśli przyswaja ona zbyt wiele kalorii. Głównym składnikiem diety ubogiej w węglowodany są tłuszcze, które zostaną automatycznie odłożone w Twoim organizmie, gdy tylko zaczniesz się objadać. Jednak osoby będące na diecie nie zdają sobie z tego faktu sprawy, ponieważ waga pokazuje, że zgubili trochę kilogramów – wskutek ubytku glikogenu i wody.

Musisz pamiętać, że kiedy dieta uboga w węglowodany dobiega końca i stosujące ją osoby uzupełniają już ubytki wody i glikogenu, waga powraca. Już po niedługim czasie waga robi się większa niż wcześniej z powodu nadmiaru kalorii.

Pamiętaj, że stosując tą dietę odcinasz dopływ glikogenu. To dlatego osoby stosujące ją bardzo często skarżą się na znużenie, brak chęci do ćwiczeń, niezdolność do ukończenia treningu czy brak koncentracji. W miarę opróżniania rezerw energii twój trening przeradzać się będzie w walkę z samym sobą bez cienia zabawy.

dieta-bc582onnikowa

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *