Jak schudnąć?

Jak schudnąć? Na to nie ma gotowej recepty. Osoba mądrze zmotywowana wie, że za każdy sukces płaci się z góry. Sporo również zależy od tego, czy potraktujesz odchudzanie, jako ciąg poświęceń, czy jako zdrowy sposób zatroszczenia się o siebie. W swojej pracy z klientkami, zauważyłam, że faktyczny sukces odnoszą te osoby, które uwierzą, że jedyną drogą jest wprowadzenie zmian żywieniowych w trosce o swoje zdrowie. Musisz chcieć schudnąć dla siebie, a nie dla kolejnej imprezy rodzinnej. A co jeśli z przyczyn losowych zostanie odwołana? Przytyjesz? Zaczniesz objadać się ciastkami?

Kilogramy to emocje

Przypomnij sobie ile razy buszowałaś w lodówce pchnięta przez nudę, stres czy emocje. Stres stymuluje potrzebę uzupełniania poziomu serotoniny, bo pod wpływem napięcia jej poziom w mózgu spada. Im dłużej pozostajesz pod wpływem stresu, tym trudniej jest organizmowi odbudować zapas serotoniny. Kiedy buszujesz po lodówce czy sięgasz kolejne ciacho poziom serotoniny rośnie, a Twoje samopoczucie jest lepsze. Przynajmniej na chwilę. Później to już błędne koło.

 

Dlaczego one chudną, a ja nie?

Ponieważ przyczyny pojawiania się nawagi są zróżnicowane. Wszystkich nie da się wrzucić do jednego worka i wyciągnąć z niego magicznej diety, która podziała niczym dotknięcie różdżki. Aby skutecznie się odchudzać, należy poznać przyczyny nadwagi czy otyłości. Z mojej praktyki wynika, że większość z nich ma podłoże psychologiczne.

 

Oto kilka, bardzo dobrze znanych Tobie sytuacji, w których odżywianie daje nam emocjonalne korzyści:

 

 Stres — tzw. zajadanie negatywnych emocji, kiedy to przyjemność z jedzenia i wynikające z niego poczucie zaspokojenia są rekompensatą za przeżywanie negatywnych emocji. Charakterystyczny dla tego zjawiska jest bezpośredni związek przyczynowo skutkowy: czuję się gorzej, natychmiast sięgam po jedzenie. Jestem usprawiedliwiona. Nic bardziej mylnego.

Słodycze – podjadanie słodyczy jest spowodowanie uzależnieniem się od substancji wydzielanych przez organizm tzw. hormonów szczęścia podczas ulegania nałogowi. Nic, więc dziwnego, ze tu i ówdzie pojawiają nam się boczki czy fałdki.

Manipulacja atrakcyjnością. Dla każdej kobiety oczywisty jest związek między wyglądem a masą ciała. Niektóre, z moich klientek wręcz się głodziły, aby osiągnąć efekt tyle tylko, że ten był odwrotny do zamierzonego.

 

Kluczem do sukcesu jest….

 

Motywacja. To ona pozwala wypracować Tobie nowe, zdrowsze nawyki i nie tylko te żywieniowe. Nie oznacza to, że do końca życia masz być na diecie. Wszystkim swoim klientkom powtarzam, że dieta to nie wyrzeczenia. Aby trwale schudnąć trzeba zacząć jeść. Nie ma w tym nic przesadzonego. Wystarczy wypracować i utrwalić w sobie nowe nawyki dbania o siebie. Tyle tylko, że trzeba naprawdę tego chcieć.

Decyzję o odchudzaniu niektórzy podejmują pod wpływem chwili, inni po wielogodzinnych rozmyślaniach. Najważniejsze jest, aby pamiętać o trudnościach, które mogą wystąpić, i nie zniechęcać się. Należy wyznaczyć sobie konkretny cel i datę, od której zaczynamy dbać o siebie a zbliżający się Nowy Rok jest dobrym momentem na to, aby zacząć konkretnie działać. Razem Damy Radę!

 

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *