Blog

Uchylenie ustawy

1 1

Zagadnieniem, które wywołało żywą dyskusję w Kongresie stało się uchylenie ustawy Glassa-Steagalla. W latach 1995 i 1996 Jim Leach, deputowany i przewodniczący Komisji Izby Bankowej, wystąpił z wnioskiem o uchylenie ustawy Glassa-Steagalla i dopuszczenie banków do sektora papierów wartościowych. Jakkolwiek Leach nie zdołał przeforsować swojego wniosku, było oczywiste, że nowelizacja ustawy stanie się przedmiotem dyskusji kolejnych posiedzeń Kongresu. Jak wiemy, ustawa Glassa-Steagalla z 1933 r. zakazała bankom podejmowania działalności na rynku papierów wartościowych, takich jak gwarantowanie emisji lub oferowanie uczestnictwa funduszy powierniczych. Zwolennicy dopuszczenia banków do udziału w rynku papierów wartościowych argumentują, że powstrzymywanie banków handlowych przed podejmowaniem konkurencji z bankami inwestycyjnymi i domami maklerskimi jest nieuczciwe. Wraz z powstaniem funduszy lokacyjnych rynku pieniężnego oraz rozwojem rachunków operacji gotówkowych domy maklerskie zyskały możliwość podejmowania tradycyjnych czynności bankowych; dlaczego zatem banki nie mogłyby konkurować z domami maklerskimi w dziedzinach tradycyjnie uważanych za ich domenę, czyli w sprzedaży papierów wartościowych przedsiębiorstw i zarządzaniu funduszami lokacyjnymi?

About the author / 

admin

Related Posts

1 Comment

  1. Wanda 11 lipca 2016 at 20:17 - 

    pożyczka przez internet bez zaświadczeń

Losowe artykuły:

  • Nowe pomysły w sieci to droga do sukcesu

    Nowe pomysły w sieci to droga do sukcesu W dzisiejszych czasach internet ma bardzo dużą siłę przebicia, można nawet przyznać iż większą niż telewizja, jest formą doskonałej reklamy, gdyż miliony ludzi na całym świecie codziennie przegląda strony internetowe, których liczba ciągle rośnie, gdyż wirtualny świat może zapewnić nam sukces w życiu. Internet ułatwi nam wiele…

  • Skuteczne pozycjonowanie stron Olsztyn

    Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie? Mimo odkrywania coraz to nowszych, ciekawszych i oczywiście nowocześniejszych metod marketingowych, pozycjonowanie nadal utrzymuje się w czołówce metod najskuteczniejszych. A skoro ono działa, nie ma sensu go na siłę zmieniać i próbować zastąpić inną techniką promocji. Wiedza na temat pozycjonowania to taka wiedza, która każdemu jest w stanie pomóc w…